Çocuk ve Grip

Kabakulak
Şubat 21, 2017

Çocuk ve Grip

Grip virüsü İnfluenza solunum yolları ile vücudumuza girer. Girdikten 1-4 gün içi de hastalık belirti vermeye başlar.

• Yüksek ateş
  • Kuru öksürük
  • Burun akıntısı
  • İştahsızlık
  • Yaygın kas ve eklem ağrısı yani miyalji yapan oldukça bulaşıcı dönem dönem salgınlar yapabilen bir hastalıktır.

Çocuklarda daha ciddi seyreden Krup, Otit, Pnömoni (zatürre)ve bulantı-kusma yapabilen bir hastalıktır. Kronik Kalp – akciğer – böbrek hastaları, bebekler ve yaşlılar, gebeler, İmmunite (bağışıklık) sorunu yaşayanlarda çok ciddi hatta ölümcül olabilir.O yüzden yenidoğan bebeklerin bu mevsimde ev ziyaret kısıtlanmalıdır. Gripten tek korunma yolu hasta kişilerle temastan kaçınmak ve aşı uygulamasıdır. O yüzden salgın dönemlerinde toplu yaşam alanlarından uzak durulmalıdır, hasta kişilere temastan kaçınılmalıdır. Bir diğer korunma yolu olan aşı olanlarda grip olabilmektedir çünkü bu virüs bizim Antijenik Drift dediğimiz yıllık kendini değiştirebilme özelliğine sahiptir. Bu yüzden aşılar yıla özel yapılmaktadır.Ancak mutlaka aşı olması gereken kişiler;

• Yaşlılar ve çocuklar
  • Gebeliğin ikinci ve üçüncü ayını kışta geçirecek olanlar
  • Kronik kalp – akciger – böbrek hastaları
  • Diyabet tanılı hastalar
  • İmmun yetmezliği olanlardır.

Önerilen aşı zamanı Ekim ve Kasım aylarıdır. Gribin tedavisi yatak istirahati, yeterli ve dengeli beslenme, ve hekim gerekli görürse antiviral ilaçlardır.

KLİNİĞİMDE GRİP TANI TEDAVİ VE TAKİBİ YAPILMAKTADIR.