Çocuklarda Baş Ağrısı

BPA (Bisphenol A)
Mart 6, 2017

Çocuklarda Baş Ağrısı

Her yaş döneminde önemlidir ve mutlaka hekime başvurulmalıdır.Genellikle 2 yaşından sonra bir çocuk başının ağrıdığını rahatlıkla ifade edebilir. Çocuklarda baş ağrısı sıklığı yaşla artmaktadır. Okul öncesi dönemde bu şikayet % 15-20 iken, ergenlikte %75 e ulaşır.Başın ağrıya duyarlı yapıları vardır ve bunları etkileyen her türlü patoloji baş ağrısına neden olur. Yaşla birlikte baş ağrısı nedenleri farklılık gösterir. Başlıca nedenleri; Enfeksiyonlar (Menenjit, Ensefalit, Paranasal sinüs enfeksiyonları, Ağız içi enfeksiyonlar, Göz ve Kulak enfeksiyonları)
  • Kafa içi yer kaplayan oluşumlar (Kitle yani Tümör, Hematom, Kanama vs)
  • Kafa travmaları
  • Epilepsi nöbeti öncesi ve sonrası
  • Sistemik hastalıklar Hipertansiyon,Hipernatremi veya Hiponatremi yani kan sodyum yüksekliği veya düşüklüğü, Kanser, Ateş, Beyin ödemi yapan hastalıklar, Hipoglisemi yani kan şekeri düşüklüğü yapan hastalıklar, Hormonal bozukluklar,Anemi polisitemi gibi kan hastalıkları
  • Görme problemleri
  • Depresyon, Anksiyete, Uyku bozuklukları gibi psikolojik rahatsızlıklardır.
Yapılan çalışmalar her yaşta en sık görülen baş ağrısı türünün Migren olduğunu ve çocuklarda %3-10 arasında görülebildiğinide göstermektedir.Baş ağrısı ile başvuran her çocuğu hekim yaşına göre değerlendirir ve ayırıcı tanı yapar. Her baş ağrısına Kranial görüntüleme (BT,MR) yapılmaz.
  • Çok ani başlangıçlı şiddetli baş ağrısı varsa
  • Kronik, ilerleyici ve tekrarlayan baş ağrısı varsa
  • Anormal nörolojik muayene bulguları varsa
  • Anormal göz hareketleri varsa
  • Uykudan uyandıran baş ağrısı eşlik eden kusma varsa
  • Ağrı ile birlikte baş dönmesi,denge bozukluğu varsa
  • 3 yaşından küçükse ve baş ağrısı tarifliyorsa mutlaka Kranial görüntüleme yapılır.Baş ağrısı tedavisi nedene göre yapılır. Ağrı esnasında çocuk sessiz, loş bir ortama alınır, tv-tablet-bilgisayar gibi görsel uyaranlardan uzak tutulur, analjezik (ağrı kesici) özelliği olan ilaçlardan yaşına uygun dozda verilir ve sonrasında mutlaka bir hekime başvurulmalıdır.

KLİNİĞİMDE BAŞ AĞRISI TANI TEDAVİ VE TAKİBİ YAPILMAKTADIR.