Çocuklarda Baş Ağrısı

Çocuklarda Kabızlık
Şubat 21, 2017

Çocuklarda Baş Ağrısı

ÇOCUKLARDA BAŞ AĞRISI Her dönemde önemlidir ve mutlaka hekime başvurulmalıdır.Çocuklarda baş ağrısı sıklığı yaşla artmaktadır. Okul öncesi dönemde % 20-24 iken, ergenlikte %75 e ulaşır.Başın ağrıya duyarlı yapıları vardır ve bunları etkileyen her türlü patoloji baş ağrısına neden olur.Yaşla birlikte baş ağrısı nedenleri farklılık gösterir.

Başlıca nedenleri;

• Enfeksiyonlar (Menenjit, ensefalit, paranasal sinüs hastalıkları, ağız içi enfeksiyonlar,göz ve kulak enfeksiyonları)
  •  Kafa içi yer kaplayan oluşumlar (kitle yani tümör,hematom,kanama vs)
  •  Kafa travmaları
  •  Epilepsi nöbeti ve sonrası
  •  Sistemik hastalıklar (Hipertansiyon, Hipernatremi veya Hiponatremi yani kan sodyum yüksekliği veya düşüklüğü, Kanser, Ateş, Beyin ödemi yapan hastalıklar,Hipoglisemi yani kan şekeri düşüklüğü yapan hastalıklar,Hormonal bozukluklar)
  •  Görme problemleri
  •  Depresyon,anksiyete gibi psikolojik rahatsızlıklardır.Yapılan çalışmalar her yaşta en sık görülen baş ağrısı türünün migren olduğunu ve çocuklarda %3-10 arasında  görüldüğünüde göstermektedir. Baş ağrısı ile başvuran her çocuğu hekim yaşına göre değerlendirir ve ayırıcı tanı yapar. Her baş ağrısına kranial görüntüleme (BT,MR) yapılmaz.
  •  Çok ani başlangıçlı şiddetli  baş ağrısı
  •  Kronik, ilerleyici baş ağrısı
  •  Anormal nörolojik muayene bulguları
  •  Anormal göz hareketleri
  •  Uykudan uyandıran baş ağrısı, uyanırken kusma
  •  Ağrı ile birlikte denge bozukluğu varsa,
  •  3 yaşından küçükse mutlaka kranial görüntüleme yapılır.

Tedavisi nedene göre yapılır.Çocuklarda baş ağrısı her yaşta önemlidir ve aile tarafından dikkate alınmalıdır.Ağrı esnasında çocuk sessiz,loş bir ortama alınır ve analjezik(ağrı kesici) özelliği olan ilaçlardan yaşına uygun dozda verilir sonrasında mutlaka bir hekime başvurulmalıdır.

Kliniğimde çocuklarda her yaşta baş ağrısı tanı tedavi ve takibi yapılmaktadır.